Vanilijeva torta z granatnim jabolkom in lešnikovim biskvitom

14:00

Ta tortica bo odličen posladek v prihajajočih prazničnih dneh, ki bodo prav hitro tukaj, glede na to, da bomo kmalu že konec novembra in še ravnokar je bil oktober? 😲 Tortica je bila tokrat namenjena za rojstni dan moji ljubezni 😊😘 in bo všeč vsakomur, ki najbolj uživa v sadnih torticah. Narejena je iz odličnega lešnikovega biskvita, lahko jogurtovo vanilijevo kremo in za piko na i je v notranjosti sladek žele granatnega jabolka. Že povsem praznična, kajne? 😊




Ko sem pred kratkim zavila v Hofer po nekaj stvari, sem v hladilnikih vsa srečna zagledala 100 % naravni sok granatnega jabolka. 😍🙌🙌 Še posebno, ker sem ravno bila v iskanju slednjega, da bi iz njega pripravila kakšno čudovito sladico, kjer bi granatno jabolko dejansko lahko uporabila tudi v samem posladku in ne kot samo za okras. Žal se peške granatnega jabolka v samem biskvitu ali kremi ne znajdejo prav dobro.



Zato sem si naredila kar nekaj zaloge teh sokcev, saj imam v glavi precej idej kako bi ga še uporabila. 😊 Je pa res, da je ta tortica prav zaradi soka vzame časovno nekaj več časa. Ker gre za tekočino in ne za spasirano sadje, želatina ne zaželira tako hitro kot sicer in rabi kar nekaj časa v hladilniku. Šele kasneje sem ugotovila, da bi se menda agar agar bolje obnesel, vendar težko rečem, če zares drži, ker sem prepozno to ugotovila. Pa naslednjič. 😊 



Sestavine:
(za velikost torte premera 22 cm ali za 12-14 kosov)

Za biskvit:
  • 3 jajca
  • 60 g mletih praženih lešnikov
  • 40 g bele moke (ali v celoti uporabimo mlete pražene lešnike za BG verzijo)
  • 40 g rjavega sladkorja
  • 40 g belega sladkorja
  • ščep soli
  • malo cimeta
  • marelična marmelada za premaz
  • nekaj sladkanega toplega mleka za navlažitev biskvita
Za žele iz granatnega jabolka:
  • 300 ml naravnega soka granatnega jabolka (jaz sem svojega pred kratkim našla v Hoferju)
  • 5 lističev želatine 
  • sladkor po okusu
Za vanilijevo jogurtovo kremo:
  • 250 g maskarpone sirčka
  • 200 g sladke smetane
  • 600 g vanilijevega jogurta (uporabimo čim bolj kvalitetnega, da bo res poln okusa)
  • 10 lističev želatine
  • 2-3 žlice sladkorja (oziroma več po potrebi)
Za okrasitev (opcijsko):
  • 150 ml soka granatnega jabolka
  • 3 lističi želatine
  • granatno jabolko
  • nekaj stopljene bele čokolade za okras
Postopek:

Žele granatnega jabolka:
  1. Najprej se lotimo želeja, saj nam bo časovno vzel največ časa. Sok granatnega jabolka zlijemo v kozico in ga segrevamo na nizkem ognju.
  2. Lističe želatine namakamo v hladni vodi in nato ožete dodamo v topel sok. Premešamo, da se povsem raztopijo. Jaz sladkala nisem, saj je sok že dovolj sladek. 
  3. Sok prelijemo v vrč (hitreje se bo ohladil, če ga prelijemo v drugo posodo) in ohladimo na sobno temperaturo. Tukaj še ne bo začel nič želirati, saj potrebuje kar več časa. Lahko postavimo v zamrzovalnik, vendar moramo obvezno preverjati, da se nam povsem ne strdi! 
  4. Ker gre za tekočino, soka ne moremo direktno zliti na biskvit, kot to lahko naredimo z želejem pri malinovi torti, če nimamo dveh obodov za torte. In tudi model za torte pride v poštev le tisti, ki se mu oboda ne da sneti. Recimo, da je nekaj takšnega. Jaz ga na zalogi nimam, zato sem preprosto obložila s plastično kuhinjsko folijo manjšo kozico (npr. premera 15 do 20 cm). Folijo sem lepo pogladila, da ne bi bila kje kaj zavihana in notri nalila sok. 
  5. Najprej sem v hladilnik postavila za več kot 1 uro, da se je nekoliko strdil in nato še v zamrzovalnik. Moj hladilnik je bil na stopnji za maksimalno hlajenje, zato bo vaš sok verjetno potreboval dlje, če imate na standardni stopnji. Lahko pa seveda takoj postavite v zamrzovalnik, pomembno je, da stoji posoda na povsem ravni podlagi!
  6. Ko je minilo dovolj časa, žele previdno vzamemo iz posode/tortnega modela in na lahko potegnemo stran folijo, saj se le ta zna nekoliko prijeti zraven. 
Lešnikov biskvit:
  1. Praženi lešniki so najboljši v pecivu, saj le tako dajo od sebe tisti pravi lešnikov okus. Zato moramo kupiti ali že pražene lešnike ali pa to naredimo sami. Lešnike le stresemo na pekač obložen s peki papirjem in jih na 200°C pražimo v pečici od 5-10 minut oziroma da zadišijo ven iz pečice. Malo jih moramo preverjati, saj nočemo, da se nam zažgejo. Pražene lešnike nato stresemo v kuhinjsko krpo, jo zavijemo in lešnike toliko časa drgnemo med seboj, da gre vsa lupinica lepo stran in nam ostanejo lepi praženi lešniki. Malo jih ohladimo, nato pa stresemo v multipraktik in jih fino zmeljemo. 
  2. Mlete lešnike dodamo k moki, ščepu soli in malo cimeta. Postavimo na stran.
  3. Jajca ločimo na rumenjake in beljake. K beljakom stresemo bel sladkor in jih stepamo dokler ne dobimo mehkih vrhov (nekaj minut). 
  4. Rumenjake prav tako penasto stepemo z rjavim sladkorjem, da postanejo bolj pastelno rumeni in se jim volumen 2x poveča. 
  5. K rumenjakom dodamo suhe sestavine in žlico beljakovega snega, tako bomo nekoliko lažje zmešali suhe sestavine in rumenjake. 
  6. Nato nežno vmešamo še polovico snega in ga vmešamo na način, kot bi rezal zrak (ne v smeri urinega kazalca). Tako ne bomo izbili vsega zraka in rahlosti ven iz beljakov. Na koncu vmešamo še preostanek snega. 
  7. Torti model na dnu obložimo s peki papirjem, obod pa dobro namastimo z maslom. Lešnikovo maso zlijemo v tortni model in po vrhu lepo pogladimo z lopatko.
  8. Pečemo v prehodno ogreti pečici na 180°C okoli 10-12 min (po 10 minutah preverimo). Če je pečen preverimo z zobotrebcem, ki ga na sredini biskvita porinemo povsem do dna in mora priti ven iz njega čist. Takrat je biskvit pečen. 
  9. Biskvit prvih 10 minut ohladimo v pekaču, nato pa na rešetki. Ohlajenemu nato odrežemo morebitni "vrh" (se nam je samo na sredini dvignil), da je lepo raven.
  10. Položimo ga na pladenj, ga navlažimo s toplim sladkanim mlekom in namažemo z marelično marmelado. 
  11. Okoli njega postavimo obod za torte, ki smo ga znotraj obložili s peki papirjem ali acetatno folijo. 
Vanilijeva jogurtova krema:
  1. Maskarpone sirček in vanilijeve jogurte zmešamo skupaj z električnim mešalnikom. Po okusu sladkamo. 
  2. Lističe želatine, ki smo jih predhodno namakali v hladni vodi, ožamemo in s kakšno žlico vode stopimo nad nizkim ognjem ali v mikrovalovni pečici. Stopljene želatine ne zlijemo direktno k jogurtom in maskarpone sirčku, vendar  vzamemo nekaj žlic te kreme in jo vmešamo k želatini. Tako preprečimo, da bi želatina prehitro zaželirala in "sesirila" kremo. 
  3. Mešanico želatine in kreme vmešamo k preostali kremi. 
  4. Hladno sladko smetano trdno stepemo, da ko obrnemo posodo na glavo, nič ne steče ven in jo nežno vmešamo k jogurtovi kremi. 
  5. 1/3 vanilijeve kreme nadevamo na lešnikov biskvit, pogladimo in postavimo za 10-15 minut v hladilnik, da se malo potrdi. Preostali del kreme pustimo ta čas na sobni temperauri.
  6. Po 15 minutah vzamemo torto ven in na sredino kreme postavimo disk želeja iz granatnega jabolka. Na njega nadevamo preostanek kreme in kremo ob robovih še malo bolj z lopatko potisnemo navzdol, da se bo sprijela s spodnjim delom. Nočemo imeti kakšnih lukenj, kajne? 😉
  7. Po vrhu lepo pogladimo torto, da bo povsod enako visoka in postavimo v hladilnik za vsaj 6 ur, še bolje čez noč.
Okrasitev torte: 
  1. Ko je torta dovolj časa počivala, jo le še okrasimo. Jaz sem naredila še dodatno plast iz granatnega jabolka, ki jo lahko po želji tudi izpustimo. Pripravimo jo na enak način, kot smo pripravili žele. Sok nekoliko segrejemo, vanj vmešamo zmehčane in ožete lističe želatine in postavimo na hladno. 20 minut v zamrzovalniku bi moralo sok ravno dovolj strditi, da ne bi bil več povsem tekoč.  Že nekoliko strjen sok zlijemo po torti in jo postavimo še vsaj za kakšno uro v hladilnik, da se strdi.
  2. Odstranimo obod in peki papir/acetatno folijo. Jaz sem na sredino torte postavila 2 "krhlja" svežega granatnega jabolka v katera sem zapičila zobotrebca, da se niso ves čas kotalili dol iz torte. 😀
  3. Po torti sem tudi naključno natresla nekaj pešk granatnega jabolka. 
  4. Stopila sem dve vrstici bele čokolade, jo nadevala v navadno kuhinjsko vrečko, kateri sem na enem koncu z zobotrebcem naredila majhno luknjo. Nato sem začela na enem robu torte in naredila nekaj črt. Tukaj se lahko povsem poigrate kot želite. 😉
  5. Nato sem naribala po vrhu še nekaj bele čokolade.
Prijetno sladkanje! 



You Might Also Like

0 komentarji

Pošlji mi sporočilo

Ime

E-pošta *

Sporočilo *

Skupno število ogledov strani